Alimentatiepolis

Een scheiding betekent niet dat de verplichting vervalt om financieel voor elkaar te zorgen. Als u minder inkomen heeft dan uw ex-partner, ontvangt u meestal alimentatie. Overlijdt uw ex-partner? Dan stopt die alimentatie direct. Met de TAF Alimentatiepolis voorkomt u dat u in de financiële problemen raakt.

Kies voor de TAF Alimentatiepolis

De cijfers zijn helder: één op de drie huwelijken strandt. Overkomt het u? Dan krijgt u te maken met allerlei juridische en financiële verplichtingen, waaronder alimentatie. Maar wat als degene die de alimentatie betaalt, komt te overlijden? Hiervoor biedt de TAF Alimentatiepolis uitkomst.

Bekijk wat wel en niet gedekt is in de verzekeringskaart

Gouden Lotus ORV

  • Verzekerd van alimentatie na overlijden van de verzekerde (alimentatiebetaler).
  • Uitkering in maandelijkse termijnen tijdens de hele looptijd.
  • U bepaalt zelf de hoogte en duur van de uitkering, zodat deze precies aansluit bij de afgesproken alimentatieverplichting.
  • Aantrekkelijk lage premie die gegarandeerd gelijk blijft.
  • Snel en eenvoudig acceptatieproces met online gezondheidsverklaring.

Alles over deze verzekering

De TAF Alimentatiepolis is geschikt voor:

  • Iedereen die alimentatie ontvangt en daarvan afhankelijk is.

De TAF Alimentatiepolis is een tijdelijke overlijdensrisicoverzekering. Dat betekent dat de verzekering iedere maand het verzekerd bedrag uitkeert als de verzekerde (de alimentatiebetaler) overlijdt. Leeft de verzekerde nog op de einddatum? Dan volgt er geen uitkering. De verzekering stopt op de afgesproken einddatum.

U kunt de verzekering exact laten aansluiten op de hoogte en duur van de afgesproken kinder- en/of partneralimentatieverplichting. Verzeker minimaal € 100,- en maximaal € 10.000 per maand.

Wat is niet verzekerd?

  • Na de einddatum van de verzekering is er geen dekking meer. Wij keren dan niet meer uit na overlijden.
  • Bij zelfmoord binnen twee jaar na de ingangsdatum.
  • Wij keren niet of minder uit als u informatie over uw gezondheid verzwijgt. Bijvoorbeeld over uw rookgedrag. Dat geldt ook voor fraude.
  • Wij zijn marktleider in overlijdensrisicoverzekeringen.
  • Transparante voorwaarden tegen een scherpe premie.
  • Persoonlijke begeleiding door vaste contactpersonen als u iets overkomt.
  • U bent betrouwbaar verzekerd: TAF staat onder toezicht van de AFM en in aangesloten bij de KiFiD.

Beoordeling van uw verzekeringsaanvraag met (digitale) gezondheidsverklaring

1. U ontvangt een persoonlijke uitnodiging voor de online gezondheidsverklaring

Nadat uw financieel adviseur bij ons een aanvraag heeft ingediend, ontvangt de verzekerde van ons een persoonlijke uitnodiging voor de online gezondheidsverklaring.

2. De verzekerde vult zijn of haar persoonlijke en medische informatie in op de online gezondheidsverklaring

Als de gezondheidsverklaring is afgerond, ondertekent de verzekerde deze digitaal met een SMS-code. Vervolgens wordt de gezondheidsverklaring automatisch naar ons verstuurd.

Geen zorgen: een ziekte of aandoening in het verleden leidt niet meteen tot een hogere premie of afwijzing. Het doel is om uw gezondheid goed in te schatten, zodat u uiteindelijk ook goed bent verzekerd. Vul de gezondheidsverklaring daarom volledig en juist in. Onjuiste informatie kan namelijk vervelende gevolgen hebben voor de eventuele uitkering in de toekomst.

3. Na ontvangst van de ingevulde verklaring wordt uw aanvraag direct beoordeeld.

Nadat u de gezondheidsverklaring heeft ingevuld, zijn er twee mogelijkheden:

  • Zijn er geen medische bijzonderheden?
    Dan ontvangt u op werkdagen binnen 24 uur uw polis met bijbehorende polisvoorwaarden.
  • Zijn er wel medische bijzonderheden? Dan wordt uw aanvraag beoordeeld door een medisch adviseur van Sedgwick.
    Heeft de medisch adviseur voldoende informatie, dan ontvangt u binnen 2 werkdagen uw polis met bijbehorende polisvoorwaarden. Het kan zijn dat de medisch adviseur naar aanleiding van uw gezondheidsverklaring over bepaalde antwoorden meer informatie nodig heeft. Als dat bij u het geval is, dan ontvangt u binnen 5 werkdagen een telefoontje of een brief/e-mail met aanvullende vragen. Of u ontvangt een brief met aanvullende vragen die uw huisarts of medisch specialist moet beantwoorden. Ook kan het zijn dat u wordt uitgenodigd voor een medische keuring.
    Heeft de medisch adviseur daarna alle informatie die hij nodig heeft om een advies te geven over uw verzekeringsaanvraag? Dan ontvangt u binnen 3 werkdagen een bericht over de acceptatie of afwijzing van uw aanvraag:

    - Uw aanvraag wordt alsnog geaccepteerd tegen de standaardvoorwaarden.
    - Uw aanvraag wordt geaccepteerd met een premieopslag.
    - Uw aanvraag kan niet worden geaccepteerd.

Informatie over het invullen van de gezondheidsverklaring.

Medische keuring

Het kan voorkomen dat u medisch gekeurd moet worden door een onafhankelijke keuringsinstantie. Dat geldt in de volgende situaties:

  • Als u jonger bent dan 50 jaar en u wilt:
    • € 750.001 of meer verzekeren (alle verzekeraars)
  • Als u ouder bent dan 50 jaar en u wilt:
    • € 350.001 of meer verzekeren (verzekeraar BNP Paribas Cardif en Chubb)
    • € 500.001 of meer verzekeren (verzekeraar iptiQ en Quantum Leben)

Medische beoordeling: wat kunt u verwachten?

Een TAF verzekering sluit u af via uw onafhankelijke financieel adviseur. Rechtstreeks afsluiten bij TAF is niet mogelijk. Heeft u nog geen financieel adviseur? Vind een adviseur in uw buurt.

Altijd verzekerd van alimentatie

Vaak vormt de alimentatie voor de ontvanger een groot deel van het inkomen en is de ontvanger zelfs afhankelijk van de betaling ervan. Bij het overlijden van degene die alimentatie verschuldigd is, stopt de betaling en wordt de ontvanger geconfronteerd met een terugval in zijn of haar inkomen.

Met de TAF Alimentatiepolis verzekert u zich tegen dit risico. U kunt de verzekering exact laten aansluiten aan de afgesproken alimentatieverplichting, zodat deze inkomstenbron ook na het overlijden van de betaler blijft doorgaan.

Hier zijn wij trots op

MoneyView VW 2024MoneyView ORV GB 2024MoneyView ORV AD 2024  IG&HGouden Lotus Award 2024 ORVGouden Lotus Award 2024 AOVGouden Lotus Award 2024 Verzekeringsproductlogo DFO 2024Adfiz Award 2024  

Onze klanten beoordelen ons met een gemiddelde score van een 8,2 (gebaseerd op 735 beoordelingen). Lees onze klantervaringen