TAF Maandlastbeschermer Zelfstandige
De TAF Maandlastbeschermer Zelfstandige is een woonlastenverzekering speciaal ontwikkeld voor zelfstandig ondernemers met een eigen woning. Hiermee bent u verzekerd van een bedrag per maand om uw woonlasten door te betalen bij arbeidsongeschiktheid.
Kunt u in uw huis blijven wonen als u ziek bent?
Als u zelf niets regelt, kunt als ondernemer in Nederland nergens op terugvallen als u ziek wordt. Er is geen werkgever die het loon doorbetaald en er is ook geen wettelijk vangnet geregeld. U zult dus zelf voor vervangend inkomen moeten zorgen als u niet kunt werken door arbeidsongeschiktheid. Met de TAF Maandlastbeschermer Zelfstandige verzekert u zich van een maandelijks bedrag om uw belangrijkste woonlasten door te betalen bij arbeidsongeschiktheid.
- U verzekert een bedrag per maand bij arbeidsongeschiktheid om uw belangrijkste woonlasten door te betalen.
- Royal Doctors biedt u hulp bij het krijgen van de beste medische zorg.
- U bepaalt zelf vanaf wanneer een hoelang u een uitkering ontvangt bij arbeidsongeschiktheid.
- Als u arbeidsongeschikt raakt krijgt u actieve en persoonlijke begeleiding van ons.
Alles over de TAF Maandlastbeschermer Zelfstandige
Voor wie?
De TAF Maandlastbeschermer Zelfstandige is ontwikkeld voor ondernemers die minimaal 16 uur werkzaam zijn:
- Met een hypotheek voor de eigen woning;
- die zekerheid willen dat ze hun woonlasten kunnen blijven betalen als zij arbeidsongeschikt worden.
Afhankelijk van uw beroep sluit u de verzekering bij ons af als u op de ingangsdatum tussen de 18 en 62 jaar oud bent.
Wat is verzekerd?
U verzekert een bedrag van maximaal € 2.500 euro per maand die de belangrijkste woonlasten dekt, zoals de hypotheeklasten, woonverzekering en gas, water en licht.
Wat er wordt uitgekeerd als u arbeidsongeschikt raakt, hangt af van hoeveel uur u nog kunt werken. Kunt u helemaal niet meer werken (meer dan 80% arbeidsongeschikt), dan ontvangt u het volledige verzekerd bedrag. Kunt u nog gedeeltelijk werken? Dan ontvangt u ook een gedeeltelijk uitkering.
Hoeveel u nog kunt werken beoordeelt de verzekeraar het eerste jaar op basis van uw eigen beroep. Vanaf het tweede jaar wordt bij de beoordeling ook rekening gehouden met werkzaamheden die u nog kunt doen rekening houdend met uw werkervaring en opleiding. U ontvangt de uitkering onbelast als u ervoor kiest om de premie niet fiscaal af te trekken. Trekt u de premie wel fiscaal af? Dan wordt er belasting ingehouden op de uitkering.
Extra: kosteloos lidmaatschap Royal Doctors
Met de TAF Maandlastbeschermer heeft u onbeperkt toegang tot de dienstverlening van Royal Doctors. Royal Doctors ondersteunt u bij het krijgen van de beste medische zorg, zoals het snel terecht kunnen bij een specialist en een second opinion bij twijfel over de diagnose. Kijk voor meer informatie op www.taf.nl/royaldoctors.
Wat is niet verzekerd?
- Na de einddatum van de verzekering is er geen dekking meer. Wij keren dan niet meer uit bij arbeidsongeschiktheid.
- Arbeidsongeschiktheid door eigen schuld (bijvoorbeeld alcoholgebruik of handelen in strijd met veiligheidsinstructies). Als u de premie niet betaalt bent u ook niet verzekerd.
- Wij keren niet of minder uit als u informatie over uw gezondheid verzwijgt. Dat geldt ook voor fraude of misleiding of als u in strijd handelt met de adviezen van een arts, arbeidsdeskundige of medisch adviseur waardoor de arbeidsongeschiktheid ontstaat of verergert.
Medische beoordeling
1. U ontvangt een persoonlijke uitnodiging voor de online gezondheidsverklaring
Direct na de verzending van de aanvraag ontvangt de kandidaat-verzekerde een uitnodiging voor het invullen van de online gezondheidsverklaring.
Als de kandidaat-verzekerde de verklaring heeft afgerond, ontvangt hij of zij een verificatiecode via een SMS om de verklaring te ondertekenen. De verklaring wordt dan automatisch naar ons verstuurd.
2. U vult uw persoonlijke en medische informatie in op de online gezondheidsverklaring
Nadat de gezondheidsverklaring is afgerond, ondertekent u deze digitaal met een SMS-code. Vervolgens wordt de gezondheidsverklaring automatisch naar ons verstuurd.
Geen zorgen: een ziekte of aandoening in het verleden leidt niet meteen tot een hogere premie of afwijzing. Het doel is om uw gezondheid goed in te schatten, zodat u uiteindelijk ook goed bent verzekerd. Vul de gezondheidsverklaring daarom volledig en juist in. Onjuiste informatie kan namelijk vervelende gevolgen hebben voor de eventuele uitkering in de toekomst.
Nadat wij de gezondheidsverklaring hebben ontvangen, start de beoordeling door een onafhankelijk medisch adviseur van Sedgwick.
Heeft de medisch adviseur voldoende informatie, dan ontvangt u binnen 2 werkdagen uw polis met bijbehorende polisvoorwaarden. Het kan zijn dat de medisch adviseur naar aanleiding van uw gezondheidsverklaring over bepaalde antwoorden meer informatie nodig heeft. Als dat bij u het geval is, dan ontvangt u binnen 5 werkdagen een telefoontje of een brief/e-mail met aanvullende vragen. Of u ontvangt een brief met aanvullende vragen die uw huisarts of medisch specialist moet beantwoorden. Heeft de medisch adviseur daarna alle informatie die hij nodig heeft om een advies te geven over uw verzekeringsaanvraag? Dan ontvangt u binnen 3 werkdagen een bericht over acceptatie of afwijzing van uw aanvraag:
- De aanvraag wordt alsnog geaccepteerd.
- De verzekeringnemer ontvangt een aangepast voorstel.
- De aanvraag wordt niet geaccepteerd.
Afsluiten
Om ervoor te zorgen dat u de juiste keuzes maakt voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering die aansluit bij uw persoonlijke situatie, is een goed advies onmisbaar. Daarom sluit u onze verzekeringen af via een onafhankelijk financieel adviseur. Heeft u nog geen financieel adviseur? Vind er een in uw buurt.
Afsluiten van een TAF AOV
Om ervoor te zorgen dat u de juiste keuzes maakt voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering die aansluit bij uw persoonlijke situatie, is een goed advies onmisbaar. Daarom sluit u onze verzekeringen af via een onafhankelijk financieel adviseur. Heeft u nog geen financieel adviseur? Vind er een in uw buurt.
Hier zijn wij trots op
Meest gekozen
Klantenservice
Op werkdagen bereikbaar van 09:00 tot 17:00